keskiviikko 8. kesäkuuta 2011

Viidakko on täällä sisällä

Onkohan teidän kotienne sisälämpötila jo ylittänyt 30 astetta? Minun kotini on. Lämmin ilma nousee ylös. En ole vielä uskaltanut mennä sinne, kun alakerrassa sijaitsevan keittiöni hyllyssä sijaitseva sääasema kertoo, että sisälämpötila on tasan 30.

Tänään kuitenkin ryhdistäydyin sen verran, että kysyin ystävältä, mikä oli heidän perheensä käyttämän ilmalämpöpumppuasentajan nimi. Aion pyytää tarjouksen. Ja jos tarjous on kohtuullinen, aion asennuttaa ilmalämpöpumpun.

Tämän lisäksi aion tehdä kesäruokaa niin pian kuin mahdollista. Kesäruokaan kuuluvat uudet perunat, makkara, kala, kananmuna ja salaatti. Tämä on ruoka, jonka lapsuudestani muistan jotenkin herkullisimpana mahdollisena, mutta se luultavasti johtuu siitä, että sillä juhlistettiin kesää ja ruoan valmistajankin mieli oli silloin kesäinen ja valoisa. Sellainen tarttuu koko perheeseen, eikä enää ole niin tärkeää, onko ruoka hienointa mahdollista, koska siihen liittyy kesä ja mielen valoisuus. Joten valoisan mielen ruokaa on suunnitelmissani.

Kesäasioista puheen ollen: Susalla on blogissaan yksivuotisjuhla-arvonta. Siltä varalta, ettei joku lukijani ole käynyt tutustumassa Susan kirja-arviointeihin ja muuhun kivaan, käykääpä ja tutustukaapa. Minä ainakin kadehdin hänen kykyään ehtiä lukemaan niin paljon arjen keskellä - hänen täytyy olla paljon vikkelämpi lukija kuin minä olen. Minulla on nimittäin taipumus sotkeentua riveissä - saatan aloittaa saman rivin lukemisen moneen kertaan. Parhaimmillanikin olen lukijana hidas. Mutta vaikka lukihäiriö olisikin, lukijahäiriötä minulla sen sijaan ei ole, olenhan saanut - yhdessä Susan kanssa - implisiittisen lukijan palkinnon (tuulettaa sisäisesti sekä itselleen että Susalle).

Joten mitä kuumuudesta, minulla on sentään eteisessäni kaksi upouutta ja hienoa vesihyasinttijakkaraa, jotka pian pääsevät parvekkeelle palvelemaan niitä valoisan mielen kesäistuskelijoita. Sitäpaitsi niistä tulee rummuttaessa viehko ääni. Onneksi viidakossani asuvat leijonat ovat aika pieniä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti